sobota, 24 grudnia 2016

Nie-ryba w galarecie

Gdy po raz pierwszy zobaczyłam ten przepis nawet nie zagłębiałam się w szczegóły, bo byłam pewna, że to za trudne, że mi się nie uda, itp.
Okazało się jednak, że nie miałam racji, bo to danie robi się łatwo, szybko i przyjemnie.

Składniki potrzebne do wykonania nie-ryby w galarecie nie są szczególnie skomplikowane i trudno dostępne. Największy kłopot może być z agarem, jednak mi udało się go upolować w zwykłym markecie, w dziale "zdrowa żywność". To było moja premiera jeśli chodzi o galaretę z agaru i przyznam szczerze, że byłam przerażona, że nic z tego nie będzie. Jednak okazuje się, że ta substancja jest mniej kapryśna od żelatyny, a dzięki temu, że zaczyna się ścinać już w temperaturze pokojowej, wszystko idzie zdecydowanie szybciej. :)

WAŻNE: Bulion do tej potrawy MUSI być bardzo aromatyczny i esencjonalny, więc najlepiej sprawdzi się np. rosół idealny z przepisu Jadłonomii. Jeśli jednak nie macie czasu, poratujcie się lekkim wywarem z warzyw, doprawionym dobrej jakości kostką warzywną.


Przepis to zmodyfikowana wersja dania z bloga Weganon

Nie-ryba w galarecie



Składniki:

  • puszka czerwonej fasoli
  • słoik suszonych pomidorów
  • 100g ziaren słonecznika
  • 2 arkusze glonów nori
  • litr bulionu warzywnego
  • gotowana marchewka
  • pęczek natki pietruszki
  • 4 płaskie łyżeczki agaru
  • pół łyżeczki curry
  • sól i pieprz do smaku
Słonecznik mielimy w młynku do kawy na mąkę - krótko, aby nie zaczął puszczać oleju i nie zmienił się w masło. Następnie tak samo postępujemy z nori. 

Fasolę i pomidory odsączamy i przekładamy do miski, blendujemy na gładką masę. Dodajemy słonecznik, algi i starannie mieszamy. Doprawiamy do smaku.

Z masy formujemy kulki i układamy w misce. Między naszą "rybę" wkładamy plasterki marchewki i całość przybieramy natką.

Zimny bulion doprawiamy sokiem z cytryny i curry. Wsypujemy agar i doprowadzamy do wrzenia, co jakiś czas mieszając. Gotujemy 2 minuty aby agar się aktywował.

Zalewamy przygotowane kulki i odstawiamy do wystygnięcia, a następnie wstawiamy do lodówki.

Podajemy z sokiem z cytryn, octem lub chrzanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz