czwartek, 16 marca 2017

Tofucznica i pasta bezjajeczna

Początkowo miał to być wpis tylko o tofucznicy, czyli popularnym odpowiedniku tradycyjnej jajecznicy. Jednak składniki na te dwie rzeczy są niejako wspólne, więc postanowiłam dorzucić przepis na pastę bezjajeczną, bo czemu nie. Tofucznicę i pastę przygotowałam z jednej kostki tofu naturalnego, jednego pęczka szczypioru i z dodatkiem tej samej soli jajecznej. Dalej trochę się różnią, ale nadal nie trzeba strasznie kombinować, więc warto przyrządzić je hurtem, zwłaszcza, jeśli jako jedyni domownicy jadacie tofu, bo reszta uwierzyła w żarcik "Tofu a to mniam".

Oba przepisy to klasyka gatunku, jednak postanowiłam je dodać, bo a nuż, trafi do mnie ktoś, kto jeszcze się z nimi nie spotkał. Zresztą moja pierwsza próba z tofucznicą była tak  udana, że nawet nie chcę próbować innych wersji (póki co) i mam ochotę jeść ją na każdy posiłek w ciągu dnia. Smakuje mi nawet dużo bardziej od pierwowzoru, co dodatkowo cieszy :)

Zdjęcie pasty bezjajecznej jest spontaniczne, stąd obecność Pyzy. Trzeba jednak dodać jakieś foto poglądowe do przepisu, więc mam nadzieję, że wybaczycie piesełowi, że wszedł w kadr :)

Tofucznica



Składniki (dla jednej osoby)


  • pół kostki tofu naturalnego (sprawdzi się też np. bazyliowe, wiem bo testowałam)
  • szczypior - ja dałam szczypior z jednej cebuli dymki
  • połówka pomidora
  • szczypta soli kala manak (czarnej soli, która daje jajeczny posmak)
  • olej do smażenia
Tofu rozdrabniamy przy pomocy widelca na małe kawałki. Doprawiamy solą jajeczną - najlepiej dodawać ją stopniowo i próbować, żeby nie przesadzić ani ze smakiem słonym ani jajecznym. Dorzucamy posiekany szczypior i mieszamy.

Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju. Dodajemy nasze tofu i chwilę smażymy. Pod koniec dodajemy pomidora pokrojonego w kostkę i smażymy dosłownie minutkę, tylko po to aby się podgrzał, ale żeby nie zaczął się jeszcze rozpadać.

Pysznie smakuje na gorąco, ale też na zimno. Z dodatkiem chrupiących grzanek i świeżej sałatki warzywnej tworzy śniadanie idealne.

Pasta bezjajeczna 


Składniki:

  • pół kostki tofu naturalnego
  • szczypior - jak w tofucznicy
  • szczypta czarnej soli
  • szczypta pieprzu
  • spora łyżka wegańskiego majonezu
Tofu rozdrabniamy widelcem na malutkie kawałeczki. Dodajemy posiekany szczypiorek i majonez, mieszamy. Doprawiamy do smaku czarną solą i pieprzem - gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz