czwartek, 23 marca 2017

Śliwki w czekoladzie

Odkąd przestałam jeść produkty pochodzenia zwierzęcego znacznie zawęził mi się wybór sklepowych słodyczy, które mogę zjeść ze spokojnym sumieniem. Jedne z tych, które przeważnie mają wegański skład to śliwki w czekoladzie. Kiedyś ich unikałam, ale od pewnego czasu to moje nowe uzależnienie. Postanowiłam więc spróbować zrobić domową wersję, żeby oszczędzić kilka monet w portfelu a przy okazji zyskać pewność, że wiem co jem :)

Domowe śliwki w czekoladzie



Składniki:


  • 100g śliwek suszonych
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady
  • dwie łyżki mleka sojowego
  • pół szklanki rumu (można zastąpić innym alkoholem lub po prostu wodą)
  • ew. wiórki kokosowe 
Śliwki zalewamy rumem i odstawiamy na noc do namoczenia.

Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej z dodatkiem odrobiny mleka sojowego, dla rozrzedzenia polewy. 

Śliwki odsączamy z pozostałego rumu i maczamy w gorącej czekoladzie. Układamy na papierze do pieczenia i, jeśli używamy, posypujemy wiórkami kokosowymi. Odstawiamy na ok. 30 minut do zastygnięcia czekolady.


1 komentarz:

  1. Kocham śliwki w czekoladzie :) Domowych jeszcze nie robiłam ;)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń