czwartek, 9 lutego 2017

Pizza z serem z ziemniaka

Wszędzie trąbią o dniu pizzy to i ja mam dla Was pizzę. A raczej mini-pizze w liczbie mnogiej, bo akurat taki miałam kaprys ;) Pizze robiłam już w życiu wielokrotnie, ale odkąd jestem weganką nie jadłam jej jeszcze ani razu. Bo bez sera to nuda, a kupny ser wegański kosztuje majątek i drogi lub się nie topi... Powodów było kilka, ale wszystkie związane były z kwestią sera.
O serze z ziemniaka słyszałam już dawno, jednak ciągle nie mogłam go zrobić z powodu braku płatków drożdżowych. Średnio chciało mi się jechać po nie do specjalnego sklepu, a tym bardziej nie widziałam sensu żeby je zamawiać, bo więcej zapłacę za dostawę niż za sam produkt.
Ostatecznie podjęłam wyzwanie i zrobiłam płatki samodzielnie. A skoro tyle walczyłam z płatkami to cała reszta była już formalnością. Wyszło pysznie, więc szczerze polecam ten przepis!


Pizza wegańska



Składniki na dużą pizzę lub 8 małych pizzerinek:


  • 15g świeżych drożdży
  • szklanka ciepłej wody 
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka soli
  • dwie łyżki oliwy
  • ok. 350g mąki
  • sos pomidorowy na spód (u mnie koncentrat + odrobina wody i oleju, doprawiony solą i cukrem do smaku)
  • bazylia
  • oregano
  • dodatki - u mnie pieczarki, suszone pomidory i oliwki, a po upieczeniu dorzuciłam rukolę
  • ser z ziemniaka*
Z drożdży, cukru i połowy wody robimy zaczyn i odstawiamy do spienienia. Następnie dodajemy resztę składników i zagniatamy miękkie, elastyczne ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na godzinę.
Po tym czasie zagniatamy ponownie i wałkujemy na cienki placek, lub tak jak ja na 8 małych placków.
Smarujemy spód/spody sosem pomidorowym i układamy dodatki. Posypujemy całość ziołami i przykrywamy serem z ziemniaka. 
Wstawiamy do pieca nagrzanego do 200 stopni na ok. 15 minut.

*Ser z ziemniaka
Zrobiłam ser w uproszczonej wersji, ale i tak bardzo mi smakował. Procedura wyglądała tak:
Przygotowałam:
  • 4 małe ziemniaki (ugotowane), 
  • 1 marchewkę (ugotowaną), 
  • 1/4 szklanki oleju, 
  • odrobinę wody, 
  • sól, 
  • szczyptę słodkiej i ostrej papryki,
  • płatki drożdżowe - ja miałam domowe, więc wystarczyły 2 łyżki, ale kupnych trzeba będzie dać więcej.
Ziemniaki i marchewkę podzieliłam na mniejsze kawałki i przełożyłam do blendera kielichowego. Dodałam olej i zaczęłam blendować. W trakcie stopniowo dodawała po odrobinie wody aby masa dawała się miksować. Następnie doprawiłam do smaku i gotowe. 
Po przełożeniu do pojemnika wstawiłam ser do zamrażarki aby dawał się kroić nożem i pokrojony w kawałeczki układałam na pizzy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz