niedziela, 14 maja 2017

Pierogi z warzywami i soczewicą

Gdy gotuję zupę zawsze mam problem z tym, w jaki sposób wykorzystać ugotowaną włoszczyznę. Robiłam już pasztety, pasty, sałatkę jarzynową, a teraz przyszedł czas na pierogi. Po dorzuceniu do włoszczyzny czerwonej soczewicy powstaje pyszny, sycący farsz, przez który trudno się oprzeć kolejnemu pierogowi...

Pierogi z gotowanymi warzywami


Składniki:

Na ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki gorącej wody
  • łyżka oleju
  • szczypta soli
Na farsz:
  • porcja gotowanej włoszczyzny (4 marchewki, dwie pietruszki, por, kawałek selera)
  • dwa suszone pomidory
  • szklanka suchej czerwonej soczewicy
  • papryka słodka, papryka wędzona, sól, pieprz do smaku
Dodatkowo: olej do gotowania pierogów.


Soczewicę gotujemy do miękkości. Włoszczyznę blendujemy na gładką masę, wraz z suszonymi pomidorami. Łączymy z soczewicą i doprawiamy do smaku.

Z podanych składników zagniatamy elastyczne ciasto. Wałkujemy, wycinamy kółka i na każde nakładamy łyżeczkę farszu, po czym dokładnie sklejamy brzegi. Powtarzamy do wyczerpania ciasta. Jak pisałam tutaj świetnie sprawdzi się gadżet do lepienia pierogów - kosztuje parę złotych a zdecydowanie ułatwia sprawę.

W dużym garnku gotujemy wodę. Lekko solimy i dolewamy odrobinę oleju, żeby pierogi się nie sklejały. Porcjami wrzucamy pierogi, które gotujemy 2 minuty od wypłynięcia.

Można jeść prosto z wody, lub przed podaniem obsmażyć na złoto na patelni - jak widać na zdjęciu, ja właśnie tak zrobiłam.

1 komentarz: