niedziela, 13 października 2019

Czekoladowa gryczanka

Od razu muszę przyznać, że nie przepadam za śniadaniami na słodko. Generalnie, jak jestem głodna, to zawsze mam ochotę na coś na słono. Czasem jednak mam taki wyjątkowy dzień, że najdzie mnie na coś innego - placki, owsiankę, czy właśnie gryczankę.

Płatki gryczane to fajna alternatywa dla klasycznych płatków owsianych. To dobra opcja szczególnie dla osób, które muszą unikać glutenu, ale oczywiście nie tylko dla nich. Smak płatków gryczanych jest dość intensywny, dlatego warto zestawić je z czymś, co nieco go zamaskuje. Idealnie w tej roli sprawdzi się gorzka czekolada, dzięki której gryczanka zyska nie tylko smak, ale także przyjemną, gładką konsystencję. Na wierzch można dorzucić to, co akurat mamy pod ręką - ja zdecydowałam się na śliwki i miks orzechów.

Gryczanka czekoladowa


Składniki na 1 porcję:


  • pół szklanki płatków gryczanych pełnoziarnistych
  • szklanka mleka roślinnego (u mnie sojowe niesłodzone)
  • ok. 20 gramów gorzkiej czekolady
  • cukier/syrop klonowy do smaku
  • owoce i orzechy do podania
Płatki gryczane zalewamy gorącym mlekiem. Przykrywamy i zostawiamy na 2-3 minuty, żeby zmiękły. Następnie dodajemy czekoladę i mieszamy aż się rozpuści. Dosładzamy do smaku.

Podajemy z wybranymi dodatkami, na gorąco lub na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz