niedziela, 3 września 2017

Pasta z pieczonym burakiem

Jeśli nie zaglądacie na moją stronę po raz pierwszy, to pewnie udało Wam się zauważyć, że jestem prawdziwą wielbicielką pieczonych buraków. Gdy dorwę w sklepie ładne, twarde okazy zawsze kupuję parę sztuk, piekę a dopiero potem myślę jak je wykorzystać.

Przygotowywałam już buraczany desery, dania główne, a teraz nadszedł czas na pastę do pieczywa. Robi się ją w parę chwil, jest sycąca, zdrowa i ma piękny różowy kolor. Możecie doprawić ją po swojemu, jednak ja postawiłam na prostotę smaków, bo lubię czuć buraka.

Pasta z buraka i ciecierzycy



Składniki:


  • 1 burak upieczony do miękkości, obrany
  • puszka ciecierzycy
  • łyżka soku z cytryny
  • dwie łyżki oleju
  • sól i pieprz do smaku
  • opcjonalnie - 1/4 pęczka natki pietruszki 
Buraka kroimy w kostkę, przekładamy na wysokiego naczynia. Dorzucamy odsączoną ciecierzycę, olej i sok cytryny. Blendujemy na gładką pastę. Następnie dodajemy natkę (jeśli używamy) oraz przyprawy. Ponownie blendujemy do połączenia składników.

Podajemy z ulubionym pieczywem lub jako dodatek do warzyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz