wtorek, 27 grudnia 2016

Krem z dyni

Wiem, że pewnie nadal wszyscy dojadają świąteczne potrawy, ale ja już ledwo na nie patrzę i musiałam zrobić w końcu coś innego. Przy takiej ilości jedzenia jednak szkoda byłoby mi kupować kolejne składniki, więc postanowiłam wykorzystać produkty, które miałam pod ręką.
Jesienią udało mi się zrobić i zamrozić puree z dyni, a teraz w końcu nadeszła pora aby je wykorzystać. Dorzuciłam pestki dyni, bulion, doprawiłam sokiem cytrynowym i curry, i... zupa gotowa :)

Krem z dyni




Składniki:


  • 3 szklanki puree z dyni*
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • litr lub więcej bulionu warzywnego
  • łyżeczka curry
  • sok z cytryny (do smaku)
  • sól, pieprz, szczypta cukru
  • olej do smażenia
  • pestki dyni + natka do posypania (opcjonalnie)
W garnku rozgrzewamy tyle oleju aby zakrył dno. Cebulę i czosnek drobno kroimy i wrzucamy do garnka. Smażymy aż się zeszklą i wsypujemy curry, mieszamy aż pokryje składniki w garze i dorzucamy dynię. Blendujemy wszystko na gładką masę i ponownie podgrzewamy. Dolewamy tyle bulionu aby uzyskać pożądaną gęstość i doprawiamy do smaku sokiem z cytryny, solą, pieprzem i ewentualnie cukrem.

Podajemy z ulubionymi dodatkami, jak pestki, natka, czy grzanki.

*Puree z dyni najłatwiej zrobić tak: dynię oczyścić z pestek i pokroić w mniejsze kawałki. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, lekko skropić olejem i upiec do miękkości. Następnie obrać ze skórki i zmiksować na gładko. Można z powodzeniem mrozić i cieszyć się smakiem dyni poza sezonem :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz