niedziela, 17 września 2017

Prosty makaron z pomidorami i fasolą

Pozostając jeszcze chwilę w temacie makaronów chciałabym pokazać Wam sos, który powstał super przypadkowo, ale okazał się być bardzo smaczny i sycący. Dodaję ten post trochę po czasie, bo, jak widzicie sos powstał gdy na dworze jeszcze było ciepło i słonecznie. Nie traci on jednak na aktualności, bo wszystkie składniki można kupić cały rok, więc co mi tam.

Od razu muszę zaznaczyć, że nie ja przygotowałam to danie. Autorem jest mój M, który nie chciał żebym głodowała na działce. W małym sklepiku wybrałam składniki, a następnie ja się opalałam, a on dzielnie gotował :)

Makaron z prostym sosem


Składniki na 4 porcje:


  • opakowanie makaronu - tutaj penne
  • puszka czerwonej fasoli
  • puszka krojonych pomidorów
  • cebula
  • 4 świeże pomidory
  • pęczek natki pietruszki
  • sól, ostra i słodka papryka, czosnek granulowany i cukier do smaku
  • olej do smażeniu
Pomidory kroimy w kostkę, cebulę i natkę siekamy. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju, wrzucamy cebule i smażymy aż się zeszkli. Dorzucamy odsączoną fasolę i pomidory z puszki.

Całość podgrzewamy przez parę minut, a następnie doprawiamy do smaku solą, papryką, czosnkiem i szczyptą cukru.

Makaron gotujemy al dente, łączymy z sosem.

Dzielimy na porcje, wierzch każdej obsypujemy natką, dokładamy świeże pomidory i gotowe :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz