wtorek, 29 sierpnia 2017

Kotleciki grzybowo-fasolowe

Na początek przytoczę Wam krótką historię tych kotletów: pasjami kupuję gazety dla osób aktywnych, wiecie, te takie fit. W 90% tych wydawnictw nie znajduję niestety nic dla siebie, bo większość przepisów jest niestety z mięsem lub nabiałem. Gdy jednak znajdę coś wegańskiego, przeważnie i tak nie korzystam z przepisu, bo przeważnie zawiera tonę trudno dostępnych składników. Dlatego, kiedy nareszcie znalazłam przepis prosty, bez jakichś tempechów czy innych cudów postanowiłam go wypróbować i absolutnie nie żałuję!

To jedne z najlepszych wegańskich kotletów, jakie kiedykolwiek jadłam. Świetny balans smaków, idealna konsystencja, no bajka. W oryginale podawane były jako pulpety na makaronie z cukinii, jednak ja pokombinowałam po swojemu i powstały pyszne kotlety, idealne ze wszelkimi dodatkami.

Kotlety grzybowe


Składniki:


  • około 250g pieczarek
  • średnia cebula
  • ząbek czosnku
  • ok. 80g płatków owsianych zmielonych na mąkę
  • puszka białej fasoli (odsączonej)
  • pół pęczka natki pietruszki
  • sól, pieprz, słodka papryka do smaku
  • olej do smażenia
Cebulę i czosnek siekamy. Pieczarki oczyszczamy i kroimy w kostkę.
Na patelni rozgrzewamy około 2 łyżki oleju. Dorzucamy cebulę i smażymy aż się zeszkli. Dorzucamy czosnek, krótko przesmażamy i dodajemy pieczarki. Smażymy aż pieczarki zmiękną po czym odsączamy całość z nadmiaru wody. 

Do blendera wrzucamy odsączone pieczarki, fasolę, pietruszkę oraz przyprawy. Blendujemy do połączenia się składników. Następnie dodajemy połowę płatków owsianych i znów bledujemy.

Przekładamy masę do miski i powoli dodajemy pozostałe płatki, do momentu aż masa będzie pozwalała formować się w kotleciki.

Formujemy niewielkie kotlety i smażymy je na rozgrzanej patelni posmarowanej niewielką ilością oleju - aż zrumienia się z obu stron.

Podajemy z ulubionymi dodatkami - u mnie to prosta sałatka z rukoli (rukola + suszone i świeże pomidory) oraz brokuły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz